Gyermekfelügyelet védelmi intézkedések ideiglenes szigorítása idején
TÁJÉKOZTATÁS
a védelmi intézkedések ideiglenes szigorítása idején a gyermekfelügyeletről
Tisztelt Lakosság!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a védelmi intézkedések szigorítása tárgyában kiadott tájékoztatásunkat követően megjelent a Kormány 111/2021. (III. 6.) Korm. rendelete a védelmi intézkedések ideiglenes szigorítása idején a gyermekfelügyeletről.
Az új rendelet alapján:
Az óvodában és az iskolában – a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról szóló 104/2021. (III. 5.) Korm. rendelet szerint az óvodákban elrendelt rendkívüli szünet, illetve az általános iskolákban bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend időtartama alatt – a szülő, törvényes képviselő kérelmére az intézményvezető gondoskodik a gyermekek, tanulók napközbeni felügyeletének megszervezéséről. A szülő, törvényes képviselő a gyermekfelügyelet iránti kérelmét elektronikusan is benyújthatja az intézmény vezetőjének.
Az új rendeletnek megfelelően Komádi Városban is biztosítva lesz az óvodákban és az általános iskolákban a gyermekfelügyelet 2021. március 8.-tól.
A Kormány felkéréséhez csatlakozva Komádi Városi Önkormányzat is – tudva, hogy a szülők számára a koronavírus-világjárvány harmadik hulláma elleni védekezés érdekében elrendelt rendkívüli óvodai szünet és az általános iskolák tantermen kívüli, digitális munkarendre történő átállása többlet erőfeszítést, újabb megoldandó feladatokat jelent, ugyanakkor tekintettel arra, hogy a járvány az oktatási intézményekben is terjed – felkéri a szülőket, hogy az óvodai vagy iskolai gyermekfelügyeletet csak a legszükségesebb esetben vegyék igénybe, azaz amennyiben a gyermekük felügyeletéről munkavégzés vagy a védekezésben való részvétel miatt más módon semmiképpen nem tudnak gondoskodni.
A Komádi Városban működő óvodákban a gyermekfelügyelet alatt a korábban már kialakított, ún. zsiliprendszer fog működni. Megkérjük a szülőket, hogy ennek során a járványügyi előírásokat fokozottan tartsák be.
Az óvodai gyermekfelügyelet iránti igényüket az óvodavezetőnél vagy az intézmény illetékes óvodapedagógusainál is jelezhetik telefonon vagy egyéb elektronikus úton is.
Kérjük, fokozottan vigyázzanak magukra, családtagjaikra, szeretteikre.
Komádi, 2021. március 6.
Tóth Ferenc
polgármester
Védelmi intézkedések ideiglenes szigorítása
TÁJÉKOZTATÁS
a védelmi intézkedések ideiglenes szigorításáról
Tisztelt Lakosság!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Magyarország Kormánya a koronavírus világjárvány további terjedésének lassítása, csökkentése érdekében 104/2021 (III.5.) Korm. rendeletével a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendeletben foglalt egyes védelmi intézkedéseknél ideiglenesen szigorúbb intézkedéseket rendelt el.
Az ideiglenes szigorúbb intézkedések hatálya első körben 2021. március 8.-tól 2021. március 22.-éig tart, azonban szükség szerint meghosszabbítható!
Felhívjuk a figyelmet, hogy a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendeletben foglalt azon korlátozások, amelyeknél szigorúbb intézkedést nem állapított meg a mostani Korm. rendelet, a továbbiakban is változatlanul érvényben maradnak!
Ezek különösen a már megszokott szabályok szerint:
-
maszkviselési szabályok
-
az este 8 óra és reggel 5 óra közötti kijárási tilalom
-
közterületeken történő csoportosulás, gyülekezés tilalma
-
rendezvények, gyűlések szervezésének tilalma
-
a vendéglátó üzletek zárva tartása
-
a szabadidős létesítmények zárva tartása
-
a középiskolákban, szakiskolákban folyó digitális oktatás
AZ ÉLETBE LÉPŐ SZIGORÚBB SZABÁLYOK
Az ideiglenes védelmi intézkedések általános szabályai
Közterületen, illetve nyilvános helyen mindenki köteles más emberrel a szociális érintkezést – a közös háztartásban élők kivételével – a lehető legszűkebb személyi körre korlátozni, és a másik embertől lehetőség szerint legalább 1,5 méter távolságot tartani.
Maszkviselési kötelezettség közterületen (!)
A települések belterületén, az utcán és a közterületen mindenki köteles orvosi maszkot, munkavédelmi maszkot, illetve textil vagy más anyagból készült maszkot (a továbbiakban együtt: maszk) olyan módon viselni, hogy az az orrot és a szájat folyamatosan elfedje.
Ez alól csak
a) a hatodik életévét be nem töltött kiskorú, valamint
b) az értelmi vagy pszichoszociális fogyatékossággal, illetve az autizmus spektrumzavarral élő személy élvez kivételt.
Szabadidős tevékenységek folytatására vonatkozó szabályok
A kijárási tilalmon kívüli időben, azaz reggel 5 óra és eset 8 óra között az egyéni szabadidős sporttevékenység külterületen, valamint a települések belterületén – lehetőség szerint a zöldterületeken – egyedül vagy ugyanazon háztartásban élőkkel közösen folytatható, azzal, hogy másoktól legalább 1,5 méter távolságot kell tartani. Az egyéni szabadidős sporttevékenység során nem kell a maszkot viselni.
A külterületen, illetve a települések belterületén található parkok nyitva maradnak, azok a maszkviselésre vonatkozó szabályok betartása mellett látogathatóak.
Az üzletek nyitvatartásával kapcsolatos ideiglenes védelmi intézkedések
Az ott foglalkoztatottak kivételével tilos – a rendeletben meghatározott kivétellel – az üzletben tartózkodni.
A maszkviselési kötelezettség betartása mellett, és az üzlet engedélyezett nyitvatartási idejében engedélyezett a tartózkodás és a vásárlás
a) a napi fogyasztási cikket értékesítő élelmiszerüzletben,
b) a napi fogyasztási cikket értékesítő egyéb (így különösen illatszert, drogériai terméket, háztartási tisztítószert,vegyi árut és higiéniai papírterméket árusító) üzletben,
c) a munkavégzés, a hivatásbeli kötelezettség, a gazdasági, mezőgazdasági és erdészeti tevékenység elvégzéséhez nélkülözhetetlen anyagokat, valamint eszközöket árusító üzletben (így különösen a járművet, a gépet, az alkatrészt, az építőanyagot és eszközöket árusító üzletben), ide nem értve a főtevékenységként szórakoztató és háztartási elektronikai eszközöket forgalmazó üzletet,
d) az állateledelt, takarmányt forgalmazó üzletben,
e) a mezőgazdasági üzletben, ideértve a műtrágyát értékesítő üzletet és a vágóhidat,
f ) a kertészeti árudában, a faiskolában,
g) a piacon, a helyi termelői piacon, (az ott található, kötelezően bezárandó üzletek kivételével),
h) a gyógyszert, a gyógyászati segédeszközt, az optikai és látszerészeti eszközöket forgalmazó üzletben, az állatgyógyszertárban,
i) az üzemanyagtöltő állomáson,
j) a nemzeti dohányboltban és
k) az újságosnál.
A fenti kivételi körbe NEM tartozó üzlet köteles zárva tartani! Ezen ideiglenes védelmi intézkedés betartásáról az üzlet üzemeltetője, illetve vezetője köteles gondoskodni.
A vendéglátó üzletekre vonatkozó szabályok:
A vendéglátó üzletben való tartózkodás továbbra is csak az elvitelre alkalmas ételek kiadása és szállítása érdekében, az ehhez szükséges időtartamig megengedett, azaz ezek vendégfogadásra alkalmas helyiségeit továbbra sem lehet megnyitni.
A virágüzletek nemzetközi nőnapi nyitva tartásáról:
A nemzetközi nőnapra tekintettel 2021. március 8-án az elsősorban dísznövényt árusító üzlet (virágüzlet) az eddig is érvényes feltételek betartása mellett nyitva tarthat. A virágüzletben a nyitvatartási idő alatt megengedett a tartózkodás és a vásárlás.
A szolgáltatásokkal kapcsolatos ideiglenes védelmi intézkedések
A személyes megjelenést igénylő szolgáltatás céljára szolgáló helyiség vagy helyszín köteles zárva tartani, kivéve – azaz a megszokott nyitvatartási időben nyitva tarthatnak -
1. pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó intézmények (bankok, pénzintézetek)
2. a közlekedési és a szállítási szolgáltatás, (taxiszolgálat, futárszolgálat)
3. a magánegészségügyi szolgáltatás, ideértve a szemüvegkészítést,
4. a szociális szolgáltatás,
5. a postai, a csomagküldő és a házhozszállítási szolgáltatás, (posta)
6. a totózó és lottózó szolgáltatás,
7. a járműszerviz szolgáltatás (autószerelés), a mezőgazdasági és iparigép-szerviz szolgáltatás, a háztartásigép-szerviz szolgáltatás, az épületgépészeti szolgáltatás,
8. az informatikai, a kommunikációseszköz-javítási szolgáltatás,
9. a temetkezési szolgáltatás,
10. az állategészségügyi szolgáltatás,
11. az állat-, növényegészségügyi, élelmiszer-vizsgálati laboratóriumi szolgáltatás,
12. az élelmiszer-feldolgozási szolgáltatás,
13. a közétkeztetési szolgáltatás,
14. az állattenyésztési szolgáltatás,
15. az ügyvédi szolgáltatás,
16. a biztonsági szolgáltatás,
17. az épületüzemeltetési és irodai szolgáltatás,
18. a járműkölcsönzési és a gépkölcsönzési szolgáltatás és
19. a mosási és tisztítási szolgáltatás
céljára szolgáló helyiség vagy helyszín.
A fenti kivétellel a személyes megjelenést igénylő szolgáltatás céljára szolgáló helyiségben vagy helyszínen - az ott foglalkoztatottak kivételével - tilos tartózkodni, azaz a fenti körbe NEM tartozó szolgáltatók kötelesek bezárni!
Egyéb szolgáltatásokra vonatkozó rendelkezések
Tilos a játékkaszinónak, illetve a kártyateremnek a látogatása és e helyszíneken – az ott foglalkoztatottak kivételével – a tartózkodás.
A szálláshelyen tartózkodásra továbbra is a korábban érvényes szabályokat kell alkalmazni, azaz szálláshelyen az ott foglalkoztatottak számára megengedett a tartózkodás, és a szálláshelyen az üzleti, gazdasági, továbbá oktatási tevékenység céljából érkező személyek tartózkodása megengedett.
A jégpályák, az uszodák, az edző- és fitnesztermek és a sportlétesítmények csak a versenyszerűen sportolók számára edzésen vagy sportrendezvényen való részvétel céljából látogathatóak.
A gazdaság működésére vonatkozó szabályok
A Kormány felkérte a gazdaság szereplőit, hogy törekedjenek a gazdaság működtetése során az otthoni munkavégzés – home office - jogintézményének alkalmazására.
Az oktatással kapcsolatos ideiglenes védelmi intézkedések
Az óvodákban rendkívüli szünet van érvényben, azaz zárva tartanak. A korábban működő napközbeni gyermekfelügyelet megszervezésére most nincs lehetőség. Az óvodák 2021. március 8.-tól április 7.-ig tartanak zárva.
Az általános iskolák és a középiskolák tantermen kívüli, digitális munkarendben működnek. A korábban már tapasztalt rendben a tanulóknak tilos a köznevelési intézmények oktatási célú látogatása, a tananyagokat a pedagógusok egyéb módon juttatják el a tanulók részére. Gyermekfelügyelet megszervezésére az általános iskolákban sincs lehetőség. Az általános iskolák szintén 2021. március 8.-tól április 7-ig tartanak zárva.
A bölcsőde – az óvodától eltérően – 2021. március 8.-tól nyitva tart ugyan, de ebben az időszakban kizárólag azon szülők gyermekeit fogadja, akik munkájuk miatt nem tudnak otthon maradni a gyermekükkel, és a felügyeletükről más formában sem tudnak megfelelően gondoskodni.
A Biztos Kezdet Gyerekház szünetelteti a szolgáltatás nyújtását, de a Gyerekházban dolgozó munkatársak telefonon és e-mailben elérhetők, a szülőkkel/családokkal a kapcsolatot nem szakítják meg, és folyamatosan segítséget nyújtanak a családok részére.
A kollégiumok az oktatási intézmény igazgatója döntése szerint működnek.
A felnőttképzésben kontaktórás formában szervezett oktatást, képzést a képzésben részt vevő személyek és az oktató közötti személyes találkozást nem igénylő kapcsolatban alkalmazott digitális eszköz segítségével megvalósuló módon vagy zárt rendszerű elektronikus távoktatás, illetve távoktatás formájában kell megszervezni, befejezni abban az esetben is, ha azt jogszabály, támogatói okirat, támogatási szerződés, felnőttképzési szerződés, hatósági szerződés vagy képzési program egyébként nem teszi lehetővé.
A felnőttképzésben vizsga nem szervezhető. A már megkezdett és folyamatban lévő, illetve újonnan meghirdetett vizsgát el kell halasztani.
Az intézményi gyermekétkeztetéssel kapcsolatos tudnivalók:
A bölcsődés, óvodás, általános iskolás és középiskolás gyermekek részére az intézmények zárva tartása alatt is lehetőség lesz arra, hogy a szülők, hozzátartozók az ebédet saját ételhordóban az Emeletes Iskola Konyhájáról a szokott rendben elvigyék. Kérjük a szülőket, hogy minden esetben jelezzék a Komotthon Nonprofit Közhasznú Kft részére, a 06/54-439-399-es telefonszámon, illetve a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre, hogy az ebédre igényt tartanak-e.
Továbbra is azok kapnak díjmentesen étkezést, akik (rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülnek, illetve hátrányos helyzetűek (HH), halmozottan hátrányos helyzetűek (HHH). Akik a fenti támogatásban nem részesülnek, azok térítési díj ellenében vehetik igénybe az étkeztetést. A bölcsődés, óvodás, általános iskolás gyermekek esetében az ebéd ára az év közbeni fizetendő térítési díj összegével egyezik meg, középiskolások esetében a fizetendő térítési díj 700.-Ft/adag.
Az ebédek átvétele során kérjük a megfelelő óvintézkedések fokozott betartását.
Minden más étkeztetés – idősek, vendégétkezők, munkahelyi étkezők étkezetése - a szokott rendben, változatlan formában történik.
Szociális és kulturális intézményi ellátások rendje
A Közösségi Ház és Városi Könyvtár által nyújtott szolgáltatások (könyvtári és közművelődési) nem vehetők igénybe.
A Dél-Bihari Szociális Szolgáltató Központban az ügyintézés elsősorban telefonon és elektronikus formában történik.
Az idősek nappali ellátása a legszükségesebb esetekben, az intézményvezetővel való előzetes egyeztetést követően biztosított. A házi segítségnyújtás szolgáltatásai során a személyes higénia biztosítása helyett a mindennapi szükségletek kielégítése élvez elsőbbséget.
A szociális étkeztetés a megszokott formában biztosított. Az ételek házhozszállítása során kérjük, hogy az ételt kiszállítókkal való személyes kapcsolattartást a lehető legszükségesebb mértékre szíveskedjenek korlátozni.
Az önkormányzati hivatal működésével kapcsolatos információk:
A Komádi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadása 2021. március 8.-tól várhatóan április 9.-ig előzetes telefonos vagy e-mailes bejelentkezés alapján, a hivatal által meghatározott módon és formában, munkanapokon 10-12 óra között működik. Megkérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a személyes ügyintézést csak a legszükségesebb esetekben válasszák. Az ügyek intézése elektronikus úton teljes körűen biztosított, valamint a hivatal telefonon korlátozás nélkül elérhető.
Előzetes telefonos vagy e-mailes bejelentkezésre munkanapokon 9-13 óráig van lehetőség a Komádi Közös Önkormányzati Hivatal 06-54-545-020-as telefonszámán, vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen. Előzetes bejelentés hiányában nem áll módunkban az ügyfeleinket fogadni. Az ügyintézés során az elektronikusan vagy telefonon elintézhető ügyekben a személyes ügyfélfogadást mellőzzük. Szíves megértésüket ezúton is köszönjük.
A házasságkötés, halotti anyakönyvezés, hagyatéki leltár felvétele személyesen is intézhető.
A be- és kifizetések elsődlegesen banki átutalás útján teljesülnek, készpénz ki- és befizetés csak hétfőn és csütörtökön 10.30-12.00 óráig lehetséges.
Bármilyen más központi intézkedés vagy változás esetén azonnali tájékoztatást nyújtunk.
Kérdés esetén az intézményvezetők és a hivatal munkatársai továbbra is készséggel állnak rendelkezésre.
Kérjük, fokozottan vigyázzanak magukra, családtagjaikra, szeretteikre.
Komádi, 2021. március 5.
Tóth Ferenc
polgármester
Piac üzlethelyiség bérbeadása
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Önkormányzati tulajdonú üzlethelyiségek bérbeadására
Komádi Városi Piac
Pályázatot kiíró szerv megnevezése, székhelye:
Komádi Városi Önkormányzat
4138 Komádi, Hősök tere 4.
Pályázat célja, tárgya:
Komádi Városi Önkormányzat tulajdonát képező Komádi, Fő utca 109. szám (hrsz: komádi belterület 1943) alatti Komádi Városi Piac ingatlanon található 2 db üzlethelyiség ellenérték fejében történő bérbeadása egyfordulós pályázati úton.
Ajánlat benyújtásának határideje: 2021. február 3.12:00óra
Ajánlat benyújtásának helye: Komádi Városi Önkormányzat, 4138 Komádi, Hősök tere 4.
Benyújtás módja: személyesen vagy postai úton, lezárt borítékban. A borítékra kérjük ráírni: „Ajánlat üzlethelyiség bérbevételére – Komádi Városi Piac – „…” jelű üzlet ”.
Ajánlati kötöttség időtartama: Az ajánlati kötöttség lejártának időpontja az ajánlattételi határidő lejártakor kezdődik és az eredményhirdetéstől számított 30 napig tart.
Pályázati biztosíték:
Az ajánlatkérő pályázati biztosítékot nem kér.
Bírálati szempontok:
Legmagasabb összegű bérleti díj - 100 %
A bérelhető üzlethelyiségek adatai:
A pályázatban meghirdetett 2 db üzlethelyiség a Komádi Városi Piacon (Komádi, Fő utca 109.) található.
- 1 db üzlethelyiség 20 m2 hasznos alapterületű – „A” jelű
- 1 db üzlethelyiség 30 m2 hasznos alapterületű – „B” jelű
Az „A” jelű 20 m2-es üzlethelyiség helyiségeinek felsorolása:
- eladótér: 17 m2
- öltöző: 2 m2
- WC: 1 m2
A „B” jelű 30 m2-es üzlethelyiség helyiségeinek felsorolása:
- eladótér: 26 m2
- öltöző: 2,5 m2
- WC: 1,5 m2
Műszaki állapota: új építésű.
A bérleti időtartam: a szerződéskötéstől számítva az ajánlattevő által ajánlott időtartam, de legalább 1 év határozott idő, legfeljebb 5 év határozott idő
Legkisebb ajánlható bérleti díj: 1200 Ft/m2/hó + Áfa
Ennek megfelelően:
- az „A” jelű 20 m2 hasznos alapterületű üzlethelyiség vonatkozásában:
24.000 Ft/ingatlan/hó+Áfa
- a „B” jelű 30 m2 hasznos alapterületű üzlethelyiség vonatkozásában:
36.000 Ft/ingatlan/hó+Áfa
A bérleti díjon felül Bérlő viseli teljes körűen az ingatlan rezsi költségeit is.
Az eredményhirdetés helye és tervezett időpontja:
Az ajánlatok bontására és az eredményhirdetésre Komádi Városi Önkormányzat Városháza 4138 Komádi, Hősök tere 4., alatt 2021. február 4. (csütörtök) 10:00 órakor kerül sor.
A pályázati ajánlatok közül a legmagasabb összeget kínáló ajánlat a nyertes ajánlattevő.
Amennyiben az eljárás nyertese visszalép a szerződéstől úgy az ajánlatkérő a második összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő ajánlattevőt hirdeti ki nyertesnek.
A pályázatok elbírálására Komádi Városi Önkormányzat Képviselő-testülete, a veszélyhelyzet ideje alatt a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a polgármester jogosult. Az Önkormányzat fenntartja a pályázat eredménytelenné nyilvánításának jogát.
Érvénytelen az ajánlat, ha:
- az ajánlatot a kiírásban meghatározott, illetve a szabályszerűen meghosszabbított határidő után nyújtották be,
- az ajánlat nem felel meg a pályázati kiírásban, jogszabályokban valamint a jelen eljárási rendben foglaltaknak,
- amely az ajánlati árat (díjat) nem egyértelműen határozza meg, vagy más ajánlatához valamely feltételhez köti,
- olyan ajánlattevő nyújtotta be, akinek az önkormányzattal szemben lejárt tartozása van.
Egyéb információk, feltételek:
- Bérbeadó a szerződéskötés feltételeként 2 havi bérleti díj összegének megfelelő óvadék (kaució) letételét írja elő, melyet legkésőbb a szerződéskötéskor kell letenni. A letett kaució kezelésére, felhasználása a vonatkozó jogszabályok irányadók.
- A bérleti díjon felül Bérlő viseli az ingatlan rezsi költségeit is. Bérbeadó a bérleti szerződésben kiköti, hogy Bérlő az ingatlan tárgyhavi közüzemi díjainak kiegyenlítéséről szóló bizonylatokat a következő hónap 15. napjáig az Önkormányzat hivatalában bemutatni. Ezen kötelezettség a bérleti szerződés alkalmazásában lényeges feltételnek minősül, amelynek megszegése esetén Bérbeadó – a teljesítésre való 8 napos határidővel történő írásbeli felszólítása eredménytelensége esetén – a szerződést felmondja.
- Az üzlethelyiségben végezhető minden olyan tevékenység, amely nem jár a környezet károsításával.
- A szerződő felek megállapodhatnak abban, hogy a bérlő az ingatlanon belső átalakítási munkákat végezhet, amivel az ingatlan a tervezett tevékenység működtetésére alkalmassá válik. Külső átalakítás nem engedélyezett.
- Amennyiben az ajánlattevő az ingatlan belső átalakítását tervezi, ajánlatával egyidejűleg köteles benyújtani az ingatlan tervezett felújításáról készített költségvetést. Bérbeadó az ajánlat elbírálásával egyidejűleg, egy fordulóban dönt a tervezett és a költségvetésben szereplő munkálatokhoz történő (részbeni vagy teljes) bérbeadói előzetes hozzájárulásról, illetve annak a bérleti díjba való beszámításának mértékéről vagy összeghatáráról. Az átalakítást a bérlő a jóváhagyást követően saját költségére végzi. A bérbeadó által előzetesen jóváhagyott átalakítással kapcsolatos kiadások – a havi bérleti díj 50 %-ának erejéig - beszámításra kerülnek, amennyiben a munkálatok tényleges elvégzését a Bérbeadó által felkért műszaki szakember leigazolja. A szerződés megszűnése esetén a Bérbeadó által előzetesen nem engedélyezett beruházások ellenértéke nem kerül megtérítésre, de ezek vonatkozásában a Bérlőt megilleti az állagsérelem nélküli elvitel joga.
- A tevékenység végzéséhez szükséges hatósági engedélyek megszerzése, valamint annak teljes költsége a leendő bérlőt terheli.
- Az üzlethelyiségben végzendő tevékenység csak jogerős és végrehajtható hatósági engedélyek, valamint telepengedély köteles tevékenység esetén telephely engedélyezését követően, illetve működési engedély vagy kereskedelmi bejelentés igazolása birtokában folytatható.
- Az üzlethelyiségben a cég vagy egyéni vállalkozó telephelyet létesíthet, az üzlethelyiség cég vagy egyéni vállalkozás székhelyeként nem jelenthető be.
- A szerződéskötés esetén a felek megállapodnak abban, hogy a bérleti szerződést bármelyik szerződő fél – 6 hónapos felmondási idő betartásával – a határozott idő lejárta előtt alapos indokkal jogosult felmondani.
- A bérleti díj inflációkövető, mely a KSH által közzétett adatok alapján minden év március havában kerül meghatározásra.
- Az ingatlan bérbeadási ára nem tartalmazza a rezsiköltségeket, azok finanszírozása teljes mértékben a nyertes ajánlattevőt terheli.
- Az ajánlatkérő a hiánypótlás lehetőségét egyszeri alkalommal, - az ajánlati ár módosítása lehetőségének kivételével - teljeskörűen biztosítja. Az ajánlati ár a benyújtást követően nem módosítható.
- Az ajánlatot és az ajánlatban szereplő nyilatkozatokat olyan személyeknek kell aláírniuk, akik jogosultak az ajánlattevő illetve a nyilatkozattevő nevében kötelezettséget vállalni, illetve nyilatkozni. Több ajánlattevő által közösen benyújtott ajánlat nyertessége esetén bérlőtársi jogviszony jön létre a közös ajánlattevők között, de a Bérbeadóval szembeni felelősségük egyetemleges lesz.
- Az ajánlatkérő a bérleti szerződést az eljárás nyertesével köti meg. Amennyiben az ajánlatkérő az eredményhirdetéskor a második legkedvezőbbnek minősített ajánlatot tevőt is meghatározta, az eljárás nyertesének visszalépése esetén vele köt szerződést.
- Az ajánlatok postai úton történő benyújtása esetén a postai küldemény elküldéséből származó valamennyi kockázat ajánlattevőt terheli. A postai úton történő benyújtás esetén az ajánlatot legkésőbb az ajánlattételi határidő napján postára kell adni!
Az ajánlattétel előtt az üzlethelyiség megtekinthető munkanapokon 8 órától 15 óráig az Önkormányzat hivatalának illetékes ügyintézőjével együtt. A megtekintési igényeket kérjük, legalább 1 munkanappal korábban jelezni szíveskedjenek.
Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a bérlő az ingatlanon belső átalakítási munkákat is kíván végezni, az ajánlatához költségvetést is köteles csatolni, amelynek elkészítése az ingatlan megtekintése nélkül csak az ajánlattevő kockázatára történhet.
Az ajánlatokat cégszerűen aláírva sérülésmentes zárt, borítékban/csomagban 2 példányban (1 eredeti és 1 másolat) kell benyújtani a Bérbeadó székhelyén, az e felhívásban közölt címen, az ajánlatbeadásra vonatkozó határidőig. A példányok esetleges eltérése esetén az eredeti példány számít mértékadónak.
A borítékra a következőt kell ráírni:
Pályázó neve, címe, valamint „„Ajánlat üzlethelyiség bérbevételére – Komádi Városi Piac – „…” jelű üzlet ”.
A pályázatra vonatkozó egyéb információ kérhető:
Tóth Ferenc polgármestertől, illetve Háziné Dr. Szelezsán Barbara aljegyzőtől személyesen illetve a 06/54 545-020-as- telefonszámon.
Az ajánlati dokumentációt az alábbi tartalmú iratok kíséretében kell benyújtani: Ajánlati adatlap /Felolvasó lap/
Komádi, 2021. január 18.
Tóth Ferenc
polgármester
Piaci üzlethelyiség bérbeadása
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Önkormányzati tulajdonú üzlethelyiségek bérbeadására
Komádi Városi Piac
Pályázatot kiíró szerv megnevezése, székhelye:
Komádi Városi Önkormányzat
4138 Komádi, Hősök tere 4.
Pályázat célja, tárgya:
Komádi Városi Önkormányzat tulajdonát képező Komádi, Fő utca 109. szám (hrsz: komádi belterület 1943) alatti Komádi Városi Piac ingatlanon található 2 db üzlethelyiség ellenérték fejében történő bérbeadása egyfordulós pályázati úton.
Ajánlat benyújtásának határideje: 2021. január 15. 12 00óra
Ajánlat benyújtásának helye: Komádi Városi Önkormányzat, 4138 Komádi, Hősök tere 4.
Benyújtás módja: személyesen vagy postai úton, lezárt borítékban. A borítékra kérjük ráírni: „Ajánlat üzlethelyiség bérbevételére – Komádi Városi Piac – „…” jelű üzlet ”.
Ajánlati kötöttség időtartama: Az ajánlati kötöttség lejártának időpontja az ajánlattételi határidő lejártakor kezdődik és az eredményhirdetéstől számított 30 napig tart.
Pályázati biztosíték:
Az ajánlatkérő pályázati biztosítékot nem kér.
Bírálati szempontok:
Legmagasabb összegű bérleti díj - 100 %
A bérelhető üzlethelyiségek adatai:
A pályázatban meghirdetett 2 db üzlethelyiség a Komádi Városi Piacon (Komádi, Fő utca 109.) található.
- 1 db üzlethelyiség 20 m2 hasznos alapterületű – „A” jelű
- 1 db üzlethelyiség 30 m2 hasznos alapterületű – „B” jelű
Az „A” jelű 20 m2-es üzlethelyiség helyiségeinek felsorolása:
- eladótér: 17 m2
- öltöző: 2 m2
- WC: 1 m2
A „B” jelű 30 m2-es üzlethelyiség helyiségeinek felsorolása:
- eladótér: 26 m2
- öltöző: 2,5 m2
- WC: 1,5 m2
Műszaki állapota: új építésű.
A bérleti időtartam: a szerződéskötéstől számítva az ajánlattevő által ajánlott időtartam, de legalább 1 év határozott idő, legfeljebb 5 év határozott idő
Legkisebb ajánlható bérleti díj: 1200 Ft/m2/hó + Áfa
Ennek megfelelően:
- az „A” jelű 20 m2 hasznos alapterületű üzlethelyiség vonatkozásában:
24.000 Ft/ingatlan/hó+Áfa
- a „B” jelű 30 m2 hasznos alapterületű üzlethelyiség vonatkozásában:
36.000 Ft/ingatlan/hó+Áfa
A bérleti díjon felül Bérlő viseli teljes körűen az ingatlan rezsi költségeit is.
Az eredményhirdetés helye és tervezett időpontja:
Az ajánlatok bontására és az eredményhirdetésre Komádi Városi Önkormányzat Városháza 4138 Komádi, Hősök tere 4., alatt 2021. január 18. (hétfő) 1000 órakor kerül sor.
A pályázati ajánlatok közül a legmagasabb összeget kínáló ajánlat a nyertes ajánlattevő.
Amennyiben az eljárás nyertese visszalép a szerződéstől úgy az ajánlatkérő a második összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő ajánlattevőt hirdeti ki nyertesnek.
A pályázatok elbírálására a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján a polgármester jogosult. Az Önkormányzat fenntartja a pályázat eredménytelenné nyilvánításának jogát.
Érvénytelen az ajánlat, ha:
- az ajánlatot a kiírásban meghatározott, illetve a szabályszerűen meghosszabbított határidő után nyújtották be,
- az ajánlat nem felel meg a pályázati kiírásban, jogszabályokban valamint a jelen eljárási rendben foglaltaknak,
- amely az ajánlati árat (díjat) nem egyértelműen határozza meg, vagy más ajánlatához valamely feltételhez köti,
- olyan ajánlattevő nyújtotta be, akinek az önkormányzattal szemben lejárt tartozása van.
Egyéb információk, feltételek:
- Bérbeadó a szerződéskötés feltételeként 2 havi bérleti díj összegének megfelelő óvadék (kaució) letételét írja elő, melyet legkésőbb a szerződéskötéskor kell letenni. A letett kaució kezelésére, felhasználása a vonatkozó jogszabályok irányadók.
- A bérleti díjon felül Bérlő viseli az ingatlan rezsi költségeit is. Bérbeadó a bérleti szerződésben kiköti, hogy Bérlő az ingatlan tárgyhavi közüzemi díjainak kiegyenlítéséről szóló bizonylatokat a következő hónap 15. napjáig az Önkormányzat hivatalában bemutatni. Ezen kötelezettség a bérleti szerződés alkalmazásában lényeges feltételnek minősül, amelynek megszegése esetén Bérbeadó – a teljesítésre való 8 napos határidővel történő írásbeli felszólítása eredménytelensége esetén – a szerződést felmondja.
- Az üzlethelyiségben végezhető minden olyan tevékenység, amely nem jár a környezet károsításával.
- A szerződő felek megállapodhatnak abban, hogy a bérlő az ingatlanon belső átalakítási munkákat végezhet, amivel az ingatlan a tervezett tevékenység működtetésére alkalmassá válik. Külső átalakítás nem engedélyezett.
- Amennyiben az ajánlattevő az ingatlan belső átalakítását tervezi, ajánlatával egyidejűleg köteles benyújtani az ingatlan tervezett felújításáról készített költségvetést. Bérbeadó az ajánlat elbírálásával egyidejűleg, egy fordulóban dönt a tervezett és a költségvetésben szereplő munkálatokhoz történő (részbeni vagy teljes) bérbeadói előzetes hozzájárulásról, illetve annak a bérleti díjba való beszámításának mértékéről vagy összeghatáráról. Az átalakítást a bérlő a jóváhagyást követően saját költségére végzi. A bérbeadó által előzetesen jóváhagyott átalakítással kapcsolatos kiadások – a havi bérleti díj 50 %-ának erejéig - beszámításra kerülnek, amennyiben a munkálatok tényleges elvégzését a Bérbeadó által felkért műszaki szakember leigazolja. A szerződés megszűnése esetén a Bérbeadó által előzetesen nem engedélyezett beruházások ellenértéke nem kerül megtérítésre, de ezek vonatkozásában a Bérlőt megilleti az állagsérelem nélküli elvitel joga.
- A tevékenység végzéséhez szükséges hatósági engedélyek megszerzése, valamint annak teljes költsége a leendő bérlőt terheli.
- Az üzlethelyiségben végzendő tevékenység csak jogerős és végrehajtható hatósági engedélyek, valamint telepengedély köteles tevékenység esetén telephely engedélyezését követően, illetve működési engedély vagy kereskedelmi bejelentés igazolása birtokában folytatható.
- Az üzlethelyiségben a cég vagy egyéni vállalkozó telephelyet létesíthet, az üzlethelyiség cég vagy egyéni vállalkozás székhelyeként nem jelenthető be.
- A szerződéskötés esetén a felek megállapodnak abban, hogy a bérleti szerződést bármelyik szerződő fél – 6 hónapos felmondási idő betartásával – a határozott idő lejárta előtt alapos indokkal jogosult felmondani.
- A bérleti díj inflációkövető, mely a KSH által közzétett adatok alapján minden év március havában kerül meghatározásra.
- Az ingatlan bérbeadási ára nem tartalmazza a rezsiköltségeket, azok finanszírozása teljes mértékben a nyertes ajánlattevőt terheli.
- Az ajánlatkérő a hiánypótlás lehetőségét egyszeri alkalommal, - az ajánlati ár módosítása lehetőségének kivételével - teljeskörűen biztosítja. Az ajánlati ár a benyújtást követően nem módosítható.
- Az ajánlatot és az ajánlatban szereplő nyilatkozatokat olyan személyeknek kell aláírniuk, akik jogosultak az ajánlattevő illetve a nyilatkozattevő nevében kötelezettséget vállalni, illetve nyilatkozni. Több ajánlattevő által közösen benyújtott ajánlat nyertessége esetén bérlőtársi jogviszony jön létre a közös ajánlattevők között, de a Bérbeadóval szembeni felelősségük egyetemleges lesz.
- Az ajánlatkérő a bérleti szerződést az eljárás nyertesével köti meg. Amennyiben az ajánlatkérő az eredményhirdetéskor a második legkedvezőbbnek minősített ajánlatot tevőt is meghatározta, az eljárás nyertesének visszalépése esetén vele köt szerződést.
- Az ajánlatok postai úton történő benyújtása esetén a postai küldemény elküldéséből származó valamennyi kockázat ajánlattevőt terheli. A postai úton történő benyújtás esetén az ajánlatot legkésőbb az ajánlattételi határidő napján postára kell adni!
Az ajánlattétel előtt az üzlethelyiség megtekinthető munkanapokon 8 órától 15 óráig az Önkormányzat hivatalának illetékes ügyintézőjével együtt. A megtekintési igényeket kérjük, legalább 1 munkanappal korábban jelezni szíveskedjenek.
Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a bérlő az ingatlanon belső átalakítási munkákat is kíván végezni, az ajánlatához költségvetést is köteles csatolni, amelynek elkészítése az ingatlan megtekintése nélkül csak az ajánlattevő kockázatára történhet.
Az ajánlatokat cégszerűen aláírva sérülésmentes zárt, borítékban/csomagban 2 példányban (1 eredeti és 1 másolat) kell benyújtani a Bérbeadó székhelyén, az e felhívásban közölt címen, az ajánlatbeadásra vonatkozó határidőig. A példányok esetleges eltérése esetén az eredeti példány számít mértékadónak.
A borítékra a következőt kell ráírni:
Pályázó neve, címe, valamint „„Ajánlat üzlethelyiség bérbevételére – Komádi Városi Piac – „…” jelű üzlet ”.
A pályázatra vonatkozó egyéb információ kérhető:
Tóth Ferenc polgármestertől, illetve Háziné Dr. Szelezsán Barbara aljegyzőtől személyesen illetve a 06/54 545-020-as- telefonszámon.
Az ajánlati dokumentációt az alábbi tartalmú iratok kíséretében kell benyújtani: Ajánlati adatlap /Felolvasó lap/
Komádi, 2020.december 30.
Tóth Ferenc
polgármester
Karácsonyi üdvözlet
pályázat üzlethelyiség bérbeadására
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Önkormányzati tulajdonú üzlethelyiségek bérbeadására
Komádi Városi Piac
Pályázatot kiíró szerv megnevezése, székhelye:
Komádi Városi Önkormányzat
4138 Komádi, Hősök tere 4.
Pályázat célja, tárgya:
Komádi Városi Önkormányzat tulajdonát képező Komádi, Fő utca 109. szám (hrsz: komádi belterület 1943) alatti Komádi Városi Piac ingatlanon található 2 db üzlethelyiség ellenérték fejében történő bérbeadása egyfordulós pályázati úton.
Ajánlat benyújtásának határideje: 2020. október 20. 12:00óra
Ajánlat benyújtásának helye: Komádi Városi Önkormányzat, 4138 Komádi, Hősök tere 4.